In ultima perioada tot mai multi producatori de echipamente profesionale de bucatarie, bar si masini de spalat vase si de textile au introdus optiunea de conexiune WIFI cu descarcare in CLOUD a datelor. Practic toate informatiile si setarile stocate in echipamente sunt descarcate in timp real in servere CLOUD. Cu un user si o parola datele pot fi accesate atat de catre clienti, tehnicienii service care deservesc echipamentul cat si de catre specialistii fabricii.
Datele pot fi accesate de pe calculatoare desktop, tablete, laptopuri cat si de pe mobile smartphone.
Astfel avantajele sunt:
-clientii pot descarca in timp real rapoartele privind operatiunile desfasurate pe echipament intr-o anumita perioada, rapoarte statistice, lista de erori.
-erorile detectate de catre echipament sunt trimise in timp real printr-un email catre persoanele trecute in lista: tehnicianul service care intretine echipamentul, catre proprietar, catre distribuitorul zonal. Astefel se poate interveni in timpul cel mai scurt pentru remedierea defectului (online sau daca situatia o impune se programeaza deplasarea la locatie). Este un sistem de mentenanta proactiva. Practic tehnicianul service afla despre eroare in acelasi timp cu operatorul si proprietarul echipamentului.
-se pot modifica setarile echipamentului (ex: temperatura apei in cuva, temperatura in boiler, etc) de catre tehnician, fara sa mai fie nevoie de deplasarea acestuia la locatie.
-se pot verifica de catre tehnicianul service in timp real parametrii echipamentului, fara sa fie nevoie sa fie langa echipament.
-in cazul unor erori mai complexe tehnicianul service poate apela la specialistii de la fabrica de unde a provenit echipamentul sa verifice impreuna online si sa gasesca solutia adecvata, fara sa fie nici unul prezent langa echipament.
-se pot face update-uri automat la softul echipamentului de catre producator, fara sa se intrerupa utilizarea echipemntului nici o secunda.
-producatorul poate verifica in timp real daca parametrii de lucru ai echipamentului sunt ok. Datorita acestui lucru, echipamentele conectate la sistem CLOUD au in general garantia dubla fata de echipamentele normale.
-datorita pastrarii in CLOUD a istoricului erorilor service se poate face mentenanta predictiva. Practic aparitia unei erori de ma multe ori intr-o anumita perioada poate determina tehnicianul/ producatorul, sa trimita un email in care sa solicite inlocuirea unei anumite piese in perioada imediat urmatoare. Se elimina astfel perioada de indisponibilizarea e echipamenlui.
-pentru masinile de spalat vase si pentru cele de spalat textile se pot crea si modifica programele de spalare, fara sa fie nevoie de deplasarea tehnicianului la locatie.
-se pot verifica daca s-au efectuat operatiunile de mentenanta zilnica a echipamentului (masini spalat vase, espressoare, etc). Fiecare operatiune de CLEAN se memoreaza intr-un istoric. Daca de ex nu s-a curatat espressorul in ultimele 24 ore sistemul trimite un email in care anunta proprietarul si tehnicianul serivce ca nu s-a efectuat curatarea.